יום ג', ב’ באב תשע”ז
דף הבית הצוות החינוכי המרחב הכיתתי גלריית תמונות חדר מורים יצירת קשר

מבוא תקנון בית הספר ממ"ד יפה נוף נכתב תוך שיתוף פעולה בין הנהגה ההורים, תלמידים וצוות מוביל בית ספרי. מטרת התקנון היא להגדיר הסכמות המקשרות את התלמידים, המורים, ההורים וההנהלה לעבודת בית הספר. כללים אלה מניחים את היסודות ליצירת אוירה חינוכית מיטבית ערכית / דתית לעיצוב התנהגות נאותה וליצירת כבוד הדדי בין כל באי בית הספר ממ"ד אמי"ת "יפה נוף". לצד זכויות התלמידים, ההורים והמורים ישנם גם חובות וכללי התנהגות המחייבים את כלל השותפים בביה"ס. תנאי להנאה מזכויות הוא מילוי החובות. התקנון מתייחס לכלל התנהגות הן ברמת הדרישות והן ברמת האכיפה, משרד החינוך, הרשות המקומית והנהגת ההורים מגבים את הצוות החינוכי באכיפת הכללים. "...אשרי מי שגדל בתורה ועמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו" (ברכות י"ז) "הווי דתי" רציונל בית ספרנו הינו ביה"ס ממ"ד (ממלכתי דתי) המחייב את כל הבאים בשעריו, הורים, מורים ותלמידים כאחד. להגיע בלבוש הולם ולהתנהג ע"פ רוח ביה"ס. זהותו החינוכית של ביה"ס מושתתת על האמונה בתורת ישראל והנחלת ערכי ההלכה למעשה הן בתחום קיום מצוות בין אדם לחברו. לכן, אנו מורים הורים ותלמידים השותפים לתהליך החינוכי בביה"ס שומרים על ערכים ומנהגים המשקפים את תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל. תפילה תפילת שחרית היא חלק בלתי נפרד מסדר יומו של התלמיד. בתפילת שחרית ישתתפו כל תלמידי ביה"ס בתפילה משותפת בנוכחות המורה. לפני הארוחה יש ליטול ידיים ולברך, לאחר הארוחה בראשית השיעורים השלישי והשביעי יש לברך ברכת המזון. לבוש נאה. מכבד את לובשו. ביה"ס הינו מסגרת חינוכית הדורשת מהבאים בשעריו הופעה הולמת וצנועה על מנת להשיג אוירה דתית תרבותית, נעימה ומכובדת. בנים יש להגיע עם חולצת תלבושת, כיפה וציצית. מכנס באורך צנוע – (עד הברך לפחות) תספורת הולמת. כפכפים – אין להגיע לביה"ס עם נעל פתוחה – (כפכף בדגמים שונים, כולל סנדלי "קרוקס" – בהתאם לחוזר מנכ"ל). בנות חצאית – אורך החצאית יגיע עד אחרי הברך (גם בישיבה וגם במקרה שהבת לובשת מכנסיים מתחת לחצאית). חולצה – אורך שרוול חולצת ביה"ס יהיה חצי שרוול . החולצה תהיה ארוכה , כך שגם אם התלמידה תרים את ידה לא ייחשף גופה. כפכפים – אין להגיע לביה"ס עם נעל פתוחה – (כפכף בדגמים שונים, כולל סנדלי "קרוקס" – בהתאם לחוזר מנכ"ל). לכל פעילות המתקיימת במסגרת ביה"ס, גם בשעות אחה"צ, יש להגיע בהתאם לנוהלי הלבוש הנ"ל. יש להגיע בתלבושת אחידה כל יום. ובראשי חודשים יש להגיע עם חולצה לבנה ייצוגית ביציאה לטיולים וסיורים, יש להגיע עם החולצה הצהובה הייצוגית. נוהל לבוש מחייב את קהילת ההורים להגיע בלבוש הולם את רוח ביה"ס. אבות עם כיפה. אמהות עם חצאית. לא תתאפשר כניסה לביה"ס בלבוש שאינו הולם את רוח ביה"ס. דרכי טיפול במקרים של היעדרויות ואי השתתפות במהלך התפילה המחנך יתעד וידווח להורים בידוע ההנהלה. תלמידים שיגיעו בלבוש שאינו הולם את רוח ביה"ס יתועד בתיק מעקב תלבושת וידוע להורים. "יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך" בין אדם לחברו רציונל ביה"ס יהיה מקום בו כל תלמיד ירגיש מוגן ובטוח. התנהגות מכובדת אחד כלפי השני הינה הכרחית לתחושת המוגנות של כל התלמידים. אלימות פיזית משמעותה – כל פגיעה או ניסיון של תלמיד אחד לפגוע בגופו של תלמיד אחר לרבות: מכות,בעיטות,יריקות,זריקת חפצים וכו'. דרכי הטיפול מפורטים בשלבים הבאים: 1. מקרה אלימות ראשון א'. התלמיד ירשם התלמיד בתיק אלימות ב'. יישלח להוריו מכתב דיווח על המקרה ג'. יש לרשום בתיקייה מיוחדת אצל המזכירה את שמו של התלמיד. על ההורים לחתום על המכתב ולשולחו חזרה למחרת היום למזכירות. המזכירה תצרף את המכתב החתום לדו"ח האלימות ותיתן לידי התלמיד מכתב קצר בו היא מודיעה שהתלמיד החזיר את המכתב חתום. 2. מקרה אלימות שני: א'. התלמיד יירשם בתיק אלימות ב'. יישלח להורי התלמיד מכתב התראה ע"י רכז השכבה לפיו אם יקרה מקרה אלימות נוסף יושעה התלמיד ליום אחד מבית הספר. מכתב ההתראה ייכתב על גבי ניר לבן (אותו יקבלו ההורים) וכן ייכתב על נייר צהוב אותו רכז השכבה יתייק בתיק האלימות. גם מכתב זה ייחתם ע"י ההורים ויחול עליו אותו נוהל כמו במקרה אלימות ראשון. 3. מקרה אלימות שלישי: א'. התלמיד יירשם בתיק אלימות ב'. יישלח להורים מכתב ממנהלת ביה"ס לפיו יושעה התלמיד ליום אחד שיחל ביום שלמחרת מועד האירוע. גם מכתב זה ייכתב בשני עותקים: נייר לבן (אותו יקבלו ההורים) וכן נייר אדום שיתוק לתיק האלימות. ג'. תלמיד מושעה יוכל לחזור לבית הספר בתום ההשעיה לאחר שיבצע מטלה שתינתן לו ע"י מחנך הכיתה. ולאחר שתתקיים פגישה משותפת בה ישתתפו הורי התלמיד, המנהלת והתלמיד עצמו. 4. לאחר המפגש עם ההורים תינתן לתלמיד האפשרות להתחיל דף חדש. 5.במידה והתלמיד ישוב לסורו ויתנהג באלימות כלפי הסובבים אותו יעבור את השלבים 1ו2. 6. במידה ואף בכך לא יהיה כדי להרתיע את התלמיד והוא ישתמש באלימות פעם נוספת (פעם שישית למעשה). א. התלמיד יירשם בתיק אלימות. ב. ישלח להורים מכתב השעיה לפיו יושעה התלמיד מביה"ס ליומיים שיחלו ביום שלמחרת מועד האירוע עם העתק למפקחת בית הספר. ג. תלמיד מושעה יוכל לחזור לביה"ס עם תום ההשעיה ולאחר שתתקיים פגישה משופת בה ישתתפו הורי התלמיד, המנהלת וצוות מקצועי של בי"ס (מחנך כיתה, יועצת והפסיכולוגית. בפגישה זו ייבחן המשך דרכו של התלמיד בביה"ס בתיאום עם מפקחת ביה"ס). "אפקט החלון השבור"- מזמינים הורים מיד במקרה של אלימות פיזית, אלימות מילולית ואלימות כלפי רכוש. "נפש בריאה בגוף בריא" בריאות, ניקיון וטיפוח הסביבה רציונל סביבה נעימה נקייה ומסודרת מכבדת את השוהים בה. שותפות פעילה של התלמידים בניקיון וטיפוח, תעודד מעורבות, שייכות וכבוד למקום. זכותו של התלמיד ללמוד בסביבה יפה, מטופחת, נוחה ובריאה. באחריותו של התלמיד לשמור על סביבה נקייה ונעימה. התלמידים יבצעו את התורנות הכיתתית כפי שנקבעה על ידי מחנכת הכיתה. בזמן ההפסקה על התורנים לנקות ולסדר את הכיתה. תלמידים נכנסים לחדר כיתה שאינה כיתתם, ינהגו על פי אותם הכללים הנהוגים בכיתה שלהם. באחריותו של כל תלמיד לדאוג לניקיון השולחן, הכיסא והמגירה האישית שלו. יש להקפיד לסגור ברזים ולהשאיר שירותים נקיים. אין להשליך ניירות ואשפה על הרצפה בחדר השירותים. אין להשליך פסולת במסדרונות בית הספר ובחצר. חובה להרים את הכיסאות על השולחנות בסוף יום הלימודים. הודעות וקישוטים ניתן לתלות אך ורק במקומות המיועדים לכך בכיתה, או במסדרון ורק לאחר קבלת רשות. אין לגעת דגמים המוצגים בתערוכות שכבתיות ובמסדרונות. דרכי הטיפול במידה והתלמיד לא ינהג לפי הכללים הוא יוזהר על ידי איש הצוות ויידרש לתקן את מעשיו / לבצע את תפקידו באמצעות הסיירת הירוקה. במקרים של אי ביצוע תורנות, המחנכת תדאג לעכב יציאה התלמיד שלא ימלא את חובתו ולהוסיף ימים נוספים לתורנות. כיתה שתמצא לא נקייה והכיסאות לא מורמים בסוף יום הלימודים – תיענש! הכיתה לא תנוקה על ידי העובדים ותנעל עד ליום המחרת, וכן תישלל ממנה הפסקה ותוטל עליה סידור הכיתה וניקיונה. מורה לא תלמד בכיתה שאינה מסודרת ונקייה במקרה זה התלמידים יסדרו את הכיתה. זמן הלמידה יוחזר על חשבון ההפסקה הצמודה. סיירת ירוקה תדווח על מצב הכיתות שנשארו בסוף יום הלימודים: תינתן רשימה מסודרת למחנכת הכיתה ולמנהלת. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" אין להבעיר אש בשטח בית הספר. אין לרוץ במסדרונות ובמדרגות בתוך מבנה בית הספר, במגרשים ובחצרות. בריאות ותזונה אין לשלוח תלמידים חולים לבית הספר. יש להמציא אישור רפואי להיעדרות שאורכה מעל יומיים. יש להימנע מהבאת ממתקים לבית הספר. אין לעשן במבנה ובשטח בית הספר. לא יוקצה חדר עישון! ביה"ס דוגל באיכות החיים ובבריאות. יש להגיע עם בקבוק מים כל יום ובימים חמים יש למרוח קרם הגנה בבית ולהגיע עם כובע חובה. "איזהו מכובד המכבד את הבריות!" התנהלות בשיעורים בפעילויות ובהפסקות רציונל זכותו של כל תלמיד ליהנות מפעילות חברתית המתקיימת במסגרת בית הספר. אחריותו של כל תלמיד לכבד את הפעילות ולהשתלב בה. בית הספר הוא בית חינוך ולמידה המבקש לקדם כל תלמיד בשבילי החוכמה והדעת, כדי להצליח בתהליך הלמידה על כל תלמיד להכין עצמו לקראת יום הלימודים ולמלא את כל המטלות הנדרשות: 1.להקפיד להיכנס לכיתה מיד עם הישמע הצלצול ולהמתין למורה במקום ובשקט, תוך כדי ישיבה במקום קבוע. 2. אין לצאת מהכיתה בזמן השיעור ללא אישור המורה. 3. על כל תלמיד להגיע לשיעור עם הציוד הנדרש ולאחר שהכין את שיעורי הבית כנדרש. התנהלות הפסקות התלמיד יאכל בכיתה בישיבה ליד השולחן ועל מפית אוכל בזמן המיועד לכך. התלמיד יצא להפסקה רק כאשר סיים את ארוחתו, ניקה את השולחן וסביבתו לאחר האכילה. חל איסור להביא מזון הדורש חימום או מים חמים (על פי הוראות משרד החינוך). בזמן ההפסקה יקפיד התלמיד למלא בקבוק מים ולהתפנות לנוחיות. אין לרוץ במסדרונות ובמדרגות בתוך מבנה בית הספר. אין יציאה וכניסה מדלת ביטחון ומילוט במסדרון הראשי. היציאה והכניסה לבית הספר מותרת רק מהכניסה הראשית (ליד עמדת השומר). חל איסור במשחק עם כדורים קשיחים, מותרים רק כדורי ספוג למעט מגרש הספורט. אין להביא כדור אישי מהבית. המשחק יתנהל על- פי לוח מגרשי הכיתות. הפסקה פעילה התלמיד ישמע להוראותיו של האחראי והתלמיד אשר מפעיל את התחנה. וכן, ישמור על שלמות המשחק וידאג להחזירו למקומו. כאשר מתעוררת בעיה, ניתן לפנות לנאמני הפסקה ולמורה התורנית. נאמני הפסקה ידווחו למחנכת הכיתה על התנהלות שהיתה בהפסקה. דרכי הטיפול הערה בזמן האירוע, במידה והתלמיד אינו נרגע- כתיבת הערה בתיק התנהגות. בניית יומן מעקב התנהגות- טבלה המורכבת באופן הבא: א. רשימת תלמידים בצד הדף. ב. איחורים: בבוקר/ במהלך היום. ג. מעקב התנהגות: בשיעור/בהפסקה. ד. ביצוע משימות. ה. תגובות ופעולות בעקבות האירוע. בתחילת כל ראשון לחודש כל מחנכת מעבירה דו"ח יומן מעקב לרכזת/ לאחראית, והרכזת מעבירה את הדו"ח לצוות ניהול בית הספר. "עין רואה, אוזן שומעת, לב מבין" תקשורת הורים מורים תלמידים רציונל: בית הספר יושתת על תקשורת בריאה ויחנך לתרבות של דיאלוג הידברות והקשבה בין תלמידים, מורים והורים. לתלמיד זכות להשמיע את דבריו בנימוס ולזכות להתייחסות רצינית. תלמיד אשר מרגיש שלא קיבל מענה מאיש מקצוע, זכותו לפנות על-פי המדרג: למחנכת, רכזת, יועצת, המנהלת. בכניסה לבית הספר על יד משרדי המנהלה מוצבת תיבת מכתבים דרכה הנכם מוזמנים להעביר בקשות, פניות, הערות, הארות, איחולים, ברכות ועוד, לכלל ציבור התלמידים, לצוות החינוכי ולהנהלה. על המכתב או הפניה להיות בתוך מעטפה עליה יצוין שם הנמען. כמו כן, בסמוך לה תוצב תיבה נוספת דרכה ניתן יהיה להעביר פניות להנהגת ההורים. אחריות התלמיד להתייחס ברצינות ובנימוס לדברי חברים ומבוגרים. התלמיד יכבד את המנהלת ובעלי התפקידים הבכירים ברשות ובמשרד החינוך בעמידה בכיתה. בכל תחילת שיעור התלמידים יקבלו את פני המורה בקימה. התלמיד יקדים את התואר המורה לפני שמו הפרטי. על ההורה להתייחס בכבוד לצוות החינוכי. קשר בין המורה להורים: חובת דווח רציף בין המורים המקצועיים והמחנכות לדווח על מצבו הלימודי, חברתי של התלמיד. דרכי טיפול: הורה שלא ינהג בכבוד במורה או במי מעובדי בית הספר (צעקות. קללות, זלזול וכד') לא יורשה להיכנס לבית הספר ופנייתו לא תיענה עד שיתנצל בע"פ ובכתב בפני המורה או העובד באותו פורום בו התרחש האירוע ויקבל על עצמו שלא לעשות זאת שנית. הנהלת בית הספר בהתאם לשיקול דעתה, תהיה רשאית להגיש תלונה בגין העלבת עובד ציבור והפרעה לעובד ציבור בהתאם לחוק העונשין. מורה או עובד בית הספר שלא ינהג בכבוד בהורים (צעקות, קללות, זלזול וכדומה) ינקטו נגדו צעדים משמעתיים, לפי שיקול דעת הנהלת בית הספר. המורה או עובד בית הספר יתנצל בפני ההורה באותו הפורום בו התרחש האירוע ויקבל על עצמו שלא לעשות זאת שנית. במקרה של אלימות פיזית, תוגש תלונה נגד התוקף. (בהתאם לתקנון עירוני\חוזר מנכ"ל). חל איסור מוחלט למורים ללמד שיעורים פרטיים לתלמידים הלומדים בבית הספר. היעדרויות ואיחורים היעדרויות על מחנך\ת הכיתה לדאוג לקשר עם התלמיד ולהתעדכן במצבו הבריאותי ולדאוג לקשר של תלמידי הכיתה עם התלמיד החולה. ביום שהוא נעדר – בית הספר ידאג ליצירת קשר עם התלמיד. מהיום השני להיעדרות – חובה על המחנך\ת ליצור קשר ישיר עם התלמיד. במקרה של היעדרויות תכופות או ממושכות, באחריות מנהלת בית הספר להפנות את המקרה לטיפול הקב"ס (קצין ביקור סדיר), זאת על מנת למנוע נשירת תלמידים ממערכת החינוך. איחורים תלמיד המאחר לשיעור שלוש פעמים, מקבל מכתב להורים, בפעם הרביעית – ההורה מוזמן לשיחה. בכיתות א'-ב' – בפעם הרביעית המורה תבצע שיחה טלפונית להורים. תלמיד\ה המאחר\ת מספר פעמים ללא הצדקה – תשלל ההפסקה הבאה. שחרורים תלמידים המבקשים לצאת באמצע יום לימודים (עקב מחלה או נסיעה וכיו"ב) חייבים להביא אישור מראש ובכתב מההורים. תלמידים שנפצעו או חלו במהלך יום הלימודים ישוחררו לביתם, בתיאום עם אחד ההורים בלבד. דרכי טיפול במקרים של היעדרויות \איחורים ממושכים ולא מוצדקים, המחנך\ת תדווח לקצינת ביקור סדיר ביידוע רכזת השכבה וההנהלה. תשלומי הורים תשלומי הורים נועדו לחזק ולתגבר את העבודה החינוכית בבית הספר. תשלומי החובה מוגדרים בחוזר מנכ"ל מידי שנה, כל הורה חייב לשלם אותם! הורה שאינו יכול לשלם מסיבות כלכליות ימלא טופס בקשה לוועדות ההנחות הבית ספרית ויציג את המסמכים הדרושים לבדיקת הבקשה. הוועדה המורכבת מנציגי ביה"ס ונציג ההורים, תתייחס לבקשה בהתאם לתנאים ולקריטריונים בית ספריים למתן הנחות והסדרי תשלום. תשלומי הכיתה הינם חובה ויקבעו מתחילת השנה ויעברו ע"י ההורים למחנכת הכיתה. "סוף מעשה במחשבה תחילה" שמירה על רכוש ציבורי ופרטי רציונל: על הנוכחים בבית הספר מוטלת החובה לשמור על ציוד ביה"ס ורכושו ורכושם של תלמידים אחרים ועל ניקיון ביה"ס וסביבותיו. זכותו של כל תלמיד שיכבדו את רכושו של הזולת. יש להגיע לבית הספר עם מלוא הציוד הנדרש. יש להימנע מהבאת חפצים בעלי ערך.הנהלת ביה"ס אינה אחראית לאובדן או לכל נזק שיגרם להם. יש לשמור על רכוש ביה"ס. אין לקשקש או לחרוט על שולחנות, כיסאות, לוחות, חלונות וקירות ביה"ס. יש לשמור על המשחקים והספרים ולהקפיד להחזיר אותם למקומם. יש לשמור על המרחב השכבתי, ספרי העיון וספרי הקריאה, מחשבים, ספריה וכד'. במידה ונתקלת במשהו שבור, או לא תקין - יש להביאו לידיעת המחנכת, או אב הבית. תלמיד שיפגע ברכוש בית הספר – ייאלץ לשאת בתשלום הנזק ( על-פי תקנון עירוני ). ילד המשחית רכוש הזולת – יפצה את הנפגע במלוא עלות הנזק. דרכי הטיפול השימוש במכשיר הפלאפון בעיקר בגיל צעיר הינו מהווה סכנה ממשית לבריאות, ופוגע בה. יחד עם זאת ניתן אישור להגיע עם מכשיר פלאפון לביה"ס בתנאים הבאים : המכשיר חייב להיות כבוי בתוך התיק מרגע ההגעה לביה"ס ועד היציאה מביה"ס. מכשיר נייד סלולרי שיראה בשטח ביה"ס, גם אם הוא כבוי, יוחרם וימתין להורים במזכירות ביה"ס. על ההורים בסוף היום לגשת לביה"ס ולקחת אותו. אם ההורים אינם יכולים להגיע, המכשיר ימתין עד הגעתם, התלמיד לא יורשה לקבל את המכשיר לידיו בכל מקרה. חל איסור מוחלט להשתמש במכשיר הפלאפון בצורות הבאות : שיחות, הודעות SMS, צילום תמונות, MP3.

 
 






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS